Wyrażenia, których będziesz potrzebować na randce


Randka to moment, w którym chcemy pokazać naszą osobowość drugiej osobie. Właśnie dlatego, bardzo ważne jest, aby znać właściwe zwroty i wyrażenia, które nam w tym pomogą.  Co mówić na randce? Tego dowiesz się w tym artykule. 


Umawianie się na randkę

Kiedy chcemy pokazać drugiej osobie, że jesteśmy gotowi spędzić z nią trochę więcej czasu i lepiej ją poznać, możemy powiedzieć: "if You'd like to meet up sometime, let me know!" Jest to bardzo niebezpośrednia forma okazania komuś zainteresowania. Jeśli zaś chcemy przejąć inicjatywę i zaprosić kogoś na randkę lub na niezobowiązujące spotkanie, użyjemy zwrotów takich jak:

do you want to go for a drink sometime? - masz ochotę wyjść kiedyś na drinka?
would you like to join me for a coffee - masz ochotę wyjść ze mną na kawę?
do you fancy getting a bite to eat? - masz ochotę coś przegryźć?
do you fancy going to see a film sometime? - masz ochotę pójść kiedyś do kina? 


Odmawianie lub przyjmowanie zaproszenia na spotkanie

Jeśli zaś chcemy przejąć inicjatywę i zaprosić kogoś na randkę lub na niezobowiązujące spotkanie, użyjemy zwrotów takich jak:

that sounds good - dobry pomysł
I'd love to!  - bardzo chętnie!
sorry, I'm busy! -  przykro mi, ale jestem zajęty
sorry, you're not my type! - przykro mi, nie jesteś moim typie
here's my number to jest mój numer
what's your phone number? - jaki jest twój numer telefonu?
could I take your phone number? - mogę dostać twój numer telefonu?


Dawanie komplementów
Umiejętność komplementowania drugiej osoby jest bardzo potrzebna szczególnie na randkach.  Jeżeli chcemy podkreślić czyjeś wdzięki, warto wykorzystać poniższe zwroty:

you look great - świetnie wyglądasz
you look very nice tonight - bardzo ładnie dzisiaj wyglądasz
I like your outfit- podoba mi się jak jesteś ubrany
you're beautiful - esteś piękna (odnosząc się do kobiety)
you're really good-looking - jesteś bardzo przystojny
you're really sexy- jesteś bardzo seksowna
you've got beautiful eyes- masz piękne oczy
you've got a great smile - masz piękny uśmiech

Wyrażanie uczuć 
Jeśli chcemy "przełamywać kolejne lody" z drugą osobą i wchodzić na nowe etapy relacji z nią, niezbędne jest poznanie wyrażeń, dzięki którym wyrazimy jej swoje uczucia. Są to m.in.:

what do you think of me? - co o mnie myślisz?
I enjoy spending time with you - lubię z tobą spędzać czas
I find you very attractive - bardzo mi się podobasz
I like you  - lubię cię
I like you a lot - bardzo cię lubię
I'm crazy about youszaleję za tobą
I love you! kocham cię!
will you marry me? wyjdziesz za mnie?
I miss you tęsknię za tobą
I've missed you tęskniłem za tobą

Inne zwroty, które mogą być potrzebne: 
what do you think of this place? - co myślisz o tym miejscu?
shall we go somewhere else? - chcesz pójść gdzieś indziej?
I know a good place - znam dobre miejsce
can I kiss you? - mogę cię pocałować?
can I walk you home? - mogę odprowadzić cię co domu?
can I drive you home? - mogę odwieźć cię do domu?
would you like to come in for a coffee? - masz ochotę wejść na kawę?
would you like to come back to mine? - masz ochotę pojechać do mnie?
thanks, I had a great evening - dzięki, świetnie się bawiłem
when can I see you again? - kiedy możemy się znowu zobaczyć?
give me a call! - zadzwoń!
I'll call you! - zadzwonię

Sprawdź! Skuteczna metoda nauki języka, Kursy językowe
Jeśli podobał Ci się ten artykuł udostępnij go swoim znajomym, a jeżeli chcesz podzielić się swoją opinią na ten temat - zostaw komentarz.
nauka angielskiego Poznań

Komentarze